2016. február 17., szerda

Savanyú gombaleves


Hozzávalók: ½ kg szálas, savanyú káposzta, 30-40 dkg füstölt tarja vagy csülök, fél szál füstölt száraz kolbász, 15 dkg vargányás gombakeverék (nálam fagyasztott), egy marék gersli, 4 gerezd fokhagyma, 1 fej vöröshagyma, 3-4 db babérlevél, szemes bors, himalája só, 2 dl tejföl, 1-2 evőkanál rizs- vagy zabpehelyliszt, fűszerpaprika

Elkészítése: 3-4 liter vízben feltesszük főni a savanyú káposztát és a kockára vágott tarját. Ha csülökkel készítjük, akkor a csülköt elő kell főzni. Hozzáadjuk a forró vízben átmosott gerslit, az egész fej vöröshagymát, a fokhagymagerezdeket.  Óvatosan sózzuk, és a babérlevéllel és a szemes borssal fűszerezzük. Amikor a káposzta már majdnem megpuhult, csak akkor adjuk hozzá a vargányás gombakeveréket, és a karikára vágott kolbászt és hintsük meg a fűszerpaprikával. Amikor minden puhára főtt először a lisztet elkeverjük a tejföllel és behabarjuk a levest. Egyet forraljunk rajta, amíg besűrűsödik és már el is készült.

Ötlet: Gasztroangyal !

p.s.: sorry, a kép telefonnal készült (((... 

11 megjegyzés:

  1. Minden összetevője csupa finomság, úgyhogy a végeredmény csak jó lehet.

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is néztem, amikor főzték, a nyálam csurgott közben, olyan gusztának tűnt. :) A Tiéd se rocc! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tegnap megint kinéztem egy káposztást a gasztroangyalból, ma elkészítem )))

      Törlés
  3. Tartalmas, finom leves a végeredmény... az ilyeneket nagyon szereti a férjem!... Én is, de már kevesebbet ehetek belőle... sajnos... persze azért kicsit eszek ám! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. epéd?, én is mindent szeretek ami savanyú, tejfölös vagy épp káposztás , vagy gombás)))

      Törlés
    2. ... Sajnos igen, ráhibáztál... Bár már 3 éve volt épp 1 hónapja, hogy átestem a műtéten... Most már jobb, de nagyon oda kell figyelni, hogy mit és mennyit eszek.... Egy hasznom lett, hogy lement 8-9 kg... 1-2 vissza is jött lassan, de szerencsére megálltam a súlyommal, így jobban is érzem magamat... :-)

      Törlés
  4. nem lehet rossz, megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  5. Isteni finom leves!!!! Kösz a receptjét :)

    VálaszTörlés