2013. május 8., szerda

Fő az egészség!



Kedves üzenetet kaptam Ágitól, a konyhán innen, kerten túl... írójától, amiben felkér, hogy csatlakozzak a *Fő az egészség!* mozgalomhoz. ( a részletekről Ági blogjában olvashattok)
Sajnos nálam megszakad a lánc, mert én nem találtam partnert, akinek tovább adhattam volna. De ha közületek -olvasóim- van valaki aki szívesen csatlakozna ill. átvenné a stafétát tőlem, azt örömmel venném.

Igyekszem a mindennapokban is egészséges hozzávalókkal, alapanyagokkal főzni. Pl.: szőlőmagolajjal, himalája sóval, nyírfacukorral vagy bio barna nádcukorral.

A következő recept kissé talán bizarr, de annál finomabb. A hozzávalókat és az elkészítését több helyről próbáltam a neten összekapirgászni. És végül is ennél a variációnál maradtam...majdnem))).

 Alga saláta

Hozzávalók: 10 dkg szárított alga, 2 gerezd fokhagyma, fél kígyóuborka, 3 evőkanál szójaszósz (szójaszószból van cukormentes és gluténmentes változatom is ), 3 evőkanál víz,2 evőkanál  nyírfacukor, 3 evőkanál  szezámolaj, 1 kávéskanál szezámmag, 1 evőkanál rizsecet

Elkészítése: az algalapot használat előtt áztassuk be meleg vízbe, majd vékonyan csíkozzuk fel. (nos, én elég érdekes módját választottam a felszeletelésének, de így legalább egyformák lettek az algák)))) ) keverjük össze a hozzávalókat, reszeljük le és nyomkodjuk ki az uborkát, törjük össze fokhagymanyomón a gerezdeket. Keverjük össze a zúzott fokhagymát, az uborkát az öntettel és szórjuk rá a szezámmagot. És kész))).




A mozgalom logója:


7 megjegyzés:

  1. Nahát, nálam is van ilyen felkérés :) egy bizti, leköröztél ezzel az algával, ezt már nem lehet überelni :)
    Remek vagy!
    <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm )))
      de nem hinném, hogy téged le lehet körözni))))

      Törlés
  2. Alga. Állítólag egészséges, csak a magyar konyhától meglehetősen idegen anyag :) Alga vs. csirkecomb:):) A paradicsomot kérem :)

    VálaszTörlés
  3. Amikor algát látok, óhatatlanul is beúszik a kép az emlékeimből...állok a velencei hajókikötőnél, várom a hajót, ami átvisz Punte Sabbionéba, amikor is mellettem egy japán v koreai (soha nem tudom őket megkülönböztetni) lemegy a csúszós lépcsőn, a vízből kivesz egy algát és MEGESZI!!!!
    Nem azzal volt a bajom, hogy algát zabál, a fene a gusztusát neki, hanem azzal, hogy ONNAN. a koszos vízből, ahova minden szenny befolyik...basszus.
    Igaz, a norit simán megeszem én is a szushiba, de azóta az algára valahogy nem tudok jóérzéssel gondolni.:):):)
    Ettől függetlenül a paradicsom nekem is jöhet :):)

    VálaszTörlés
  4. Nekem nagyon bejön, én már többször fogyasztottam, de annyira ízlett, hogy a fenti commentben írtak eszembe sem jutottak, pedig lehet benne igazság. Én próbálok korszerűen táplálkozni, de néha beleszaladok egy-egy tévutcába, gondolom ez elkerülhetetlen!

    VálaszTörlés